21.03.2011

Kopertówka po mojemu

Pewnie każda skraperka zetknęła się z kartką w formie kopertówki. W sieci jest wiele kursów na jej wykonanie. Ja znalazłam jeden podstawowy, polegający na wielorazowym zaginaniu kartki. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć papier dwustronny. Dodatkowo trzeba przykleić dodatkowy prostokąt papieru na rewers kopertówki, żeby zamaskować zagięcia i dwie kieszonki. Widziałam również kurs na oszczędną kopertówkę z połowy papieru 30*30 cm. Tutaj z kolei kieszonki do wsunięcia kartki z życzeniami są spłycone z powodu miejsca klejenia. Pokombinowałam więc i zrobiłam swoją wersję - z jednostronnego papieru - tak, żeby z każdej strony widoczny był wzorek. Poniżej mój kurs na kopertówkę po Morionowemu :) Jeżeli ktoś wpadł na taki pomysł wcześniej to przysięgam, że ten i tak samodzielnie urodził się w mojej głowie :)
Kartkę papieru 30*30 cm składamy na pół po przekątnej.

Photobucket
Na przekątnej wyznaczamy sobie środek i zaginamy do niego wszystkie trzy rogi.

Photobucket
Photobucket

Żeby łatwiej było mi obszywać na maszynie, rozcinam fragmenty rogów skalpelem.

Photobucket

Photobucket

Tył kopertówki wygląda tak:

Photobucket

Wyznaczam sobie na nim, w dolnej części, miejsce przez które poprowadzę jedną część wstążki, z której później zawiążę kokardę.

Photobucket

Nacinam miejsce delikatnie i równo skalpelem i od środka mocuję wstążkę przeprowadzając ją jednocześnie przez otwór.

Photobucket

Po wykonaniu wygląda tył kartki wygląda tak:

Photobucket

Teraz możemy skleić część kopertówki. Smarujemy jeden z prostokątów klejem i sklejamy. Na razie tylko prostokąty. Dużych trójkątów tworzących klapkę nie ruszamy.

Photobucket

Photobucket

Możemy ozdobic rant klapki wycinanką z dziurkacza brzegowego lub koronką. Podklejamy nasz element ozdobny do brzegu górnej części klapki. Mocujemy również drugą część wstążki.

Photobucket

Przeszywamy na maszynie klapkę i kieszonki boczne. Najlepiej wcześniej zaznaczyć sobie ołówkiem który fragment kieszonki mamy obszyć (mnie zdarzyło się raz przez pomylkę obszyć ten wewnętrzy trójkąt).

Photobucket

Jeżeli planujemy ozdabiać jeszcze kieszonki boczne, najlepiej zrobić to teraz. Jeżeli są skończone, smarujemy klejem trójkąt ze wzorkiem i przyklejamy do prostokąta, tworząc w ten sposób kieszonkę.

Photobucket

Photobucket

Teraz ozdabiamy klapkę górnę, mocujemy kwiatki, ćwieki i guziki. U mnie dodatkowo pocieniowałam od spodu distresem wycięte dziurkaczem brzegowym koronki, żeby ładnie wyglądały również po otwarciu kartki.

Photobucket

Jeżeli ozdabianie jest skończone, sklejamy ze sobą dwie części klapki. Najlepiej to zrobić w pozycji klapki zamkniętej. Przycinamy wstążki, wiążemy kokardę i kartka gotowa. Trzeba jeszcze tylko pamiętać o jakimś bileciku do środka, żeby było gdzie umieścić życzenia.

Photobucket

Photobucket

I tył:

Photobucket

Mam nadzieję, że w miarę jasno udało mi się wszystko opisać. Jeżeli nie, to proszę śmiało pytać.

10 komentarzy :

  1. Oj sprytne, sprytne :) Nie mogłam załapać w pierwszej chwili jak to z tymi bocznymi trójkątami jest, co do czego się przykleja a co szyje, ale już wiem, i powiem Ci, że pomysł jest swietny, zawsze szkoda mi było całego papieru, ale teraz - kto wie, czy się na kopertówkę nie skuszę :) Dam znać jak mi wyszło :)
    A kursik bardzo czytelny, tylko ja juz lekko zmęczona ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze fajny jest.. tez mi jakos szkoda papieru bylo... moze teraz jakas kopertoweczke zrobie? :)
    dzieki! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. fiu fiu fiu - świetny efekt, podobają mi się bardzo!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. doskonały kursik, chyba trzeba go wypróbować:) dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No no niezle :)
    Super wygląda końcowy efekt:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. O kochana - dzięki ci ogromne za taki łopatologiczny kurs!! Może się w końcy skuszę i wykonam jakąś kopertówkę, bo Twoja kusi!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł rewelacyjny! I bardzo praktyczny. Nie robię kopertówek, bo bardzo denerwuje mnie właśnie to, że papier jest dwustronny. No i można wykorzystać niezbyt grube papiery jednostronne, których mam całą masę! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za kursik! Do tej pory robiłam tylko kopertówki z papieru dwustronnego, a nieraz odpowiadała mi kolorystyka jednostronnego i musiałam z niego rezygnować. Teraz już nie muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kursik, do tej pory nie miałam pojęcia jak zrobić kopertówkę a tu proszę czarno na białym wszystko świetnie wyjaśnione :)

    OdpowiedzUsuń