16.05.2011

Kurs na kartkę - torebeczkę

Poniżej prezentuję kurs na kartę torebeczkę, przygotowany dla sklepu Crafthouse.

Photobucket

Do wykonania takiej kartki trzeba sobie przygotować:
- trzy różne papiery - ja użyłam trzech małych papierów 15*15 z zestawu Pink Paislee "Butterfly garden"
- duży wykrojnik do wycięcia bazy pod torebkę - u mnie największy z zestawu Spellbinders "Labels eight", ale może być każdy inny o fikuśnym kształcie
- dwa wykrojniki do wycięcia uchwytu torebki - u mnie dwa wykrojniki z zestawu Spellbinders "Ovals"
- wykrojnik do wycięcia klapki torebeczki - u mnie Marianne D. Koło z falbanką
- narzędzia - klej, nożyczki, tusze do cieniowania, 
- stempel z napisem
- coś do dekoracji - u mnie kwiaty papierowe, guzik i motyle wycięte dziurkaczem oraz wstążka.
Oczywiście do wykonania kartki nie trzeba mieć wykrojników, bo wszystkie elementy można sobie wyciąć ręcznie. Niemniej jednak wykrojniki bardzo przyspieszają pracę :)

Photobucket

Photobucket

1. Bierzemy się do pracy :) Z papieru wizytówkowego, złożonego na pół, wycinamy sobie bazę w fikuśnym kształcie. Pamiętamy, żeby od strony zgięcia wykrojnik położyć tak, żeby trochę wystawał poza bazę.

Photobucket

Photobucket

2. Bierzemy pierwszy papier we wzorki i docinamy go do bazy. Można to zrobić tym samym wykrojnikiem (wtedy nie będziemy mieli ramki na bazie) lub odrysować na papierze wnętrze wykrojnika, co da nam ładną rameczkę po przyklejeniu na bazę. Odrysowujemy na lewej stronie dokładnie docinając wykrojnik. Następnie wycinamy bazę nożyczkami.

Photobucket

Photobucket

3. Teraz wycinamy klapkę naszej torebki z drugiego papieru. Ja wycinam najpierw ozdobną ramkę z falbanką, wytłaczam ją i cieniuję tuszem Distress w odpowiednim kolorze. Naklejam na papier bazowy.

Photobucket

Photobucket


Photobucket


4. Docinamy półkole z trzeciego papieru i naklejamy na falbankę wyciętą w poprzednim kroku.


Photobucket


5. Drugi kawałek papieru zaginamy na pól i umieszczamy na nim dwa owale, tak żeby po wycięciu powstał nam uchwyt torebki. Ja przyklejam sobie wykrojniki do papieru karteczkami typu post it, żeby podczas umieszczania w maszynce nic mi się nie poprzesuwało.


Photobucket


6. Przyklejamy uchwyt na górze naszej klapki. Ja obszyłam jeszcze wszystko maszyną do szycia (taki mały bzik).


Photobucket


Photobucket


7. Odbijamy stempel z napisem.


Photobucket


8. Teraz czysta przyjemność czyli dekoracja torebki. Ja przyszyłam na klapce guzik, dodałam kilka kwiatków papierowych i obwiązałam uchwyt wstążeczką i przykleiłam motyla. Kwiatki przymocowuję następująco: najpierw skracam mocno drucik na którym jest kwiatek, robię dziurkę w papierze gdzie ma być kwiatek, przewlekam drucik na drugą stronę a od spodu podklejam kawałkiem dwustronnej taśmy klejącej.


Photobucket


Photobucket


Photobucket


9. Przyklejamy teraz całość do naszej bazy, pamiętając o odklejeniu drugiej strony zabezpieczenia taśmy klejącej.
I gotowa karteczka:


Photobucket


Mam nadzieję, że taki typ kartki przypadnie Wam do gustu.


W swojej kartce użyłam następujących materiałów ze sklepu:
 

2 komentarze :