19.02.2010

Kurs na słonikową kartkę

Na początku zaznaczam, że pomysł na tą kartkę nie jest mój. Widziałam kiedyś podobną w jakiejś zagranicznej skrapowej gazecie (chyba było to Paper's Crafts, ale głowy sobie uciąć nie dam) i bardzo mi się spodobała.
Narysowałam sobie własny szablon i robię te karteczki na powitanie małych obywateli.
Czas wykonania, jeśli ma się już gotowy szablon, to około pół godziny, z czego najdłużej schodzi z wycinaniem.

Pokażę Wam jak zrobiłam kartkę dla dziewczynki:

Image Hosted by ImageShack.us

Stąd możecie sobie skopiować mój szablon (zeskanowałam go i zapisałam w wielkości A4).

1. Najpierw wycinamy szablon dokładnie w całości i osobno ucho.

2. Składniki na moją kartkę to: papier z serii Victoriana od Latarni Morskiej, papier MME Wild Asparagus, guzik, mały kwiatek papierowy Prima, błyszczący latarniowy ćwiek, zwykły różowy ćwiek, kawałek sznurka, trzy koraliki, okrągły stempel z Polpompu, różowy rusz pigmentowy, bezbarwny puder do embossingu, maszyna do szycia, nożyczki, klej i kilka biurowych spinaczy.

Image Hosted by ImageShack.us

3. Na większym papierze odrysowujemy całego słonia a na mniejszym ucho i kopytka. Dokładnie wycinamy i sklejamy razem.


Image Hosted by ImageShack.us

4. Obszywamy na maszynie całego słonia ściegiem prostym a ucho i kopytka zygzakiem.

Image Hosted by ImageShack.us

5. W uchu mocujemy kwiatka przy pomocy kryształowego ćwieka, przyszywamy guziczek - oko. Na końcu sznurka wiążemy supełek i nanizujemy koraliki. Przekładamy go przez nóżkę ćwieka i owijamy dookoła (mam nadzieję, ze to nie jest zbyt niejasne tłumaczenie), żeby się za łatwo nie wysunął przy pociąganiu.

Image Hosted by ImageShack.us

6. Na zadku odbijamy stempelek i embosujemy go, żeby nie rozcierał się przy dotykaniu.

Image Hosted by ImageShack.us

7. Kartkę bazową formatu A4 składamy równo na pół i przyklejamy do jednej połowy gotowego słonia.

Image Hosted by ImageShack.us

8. Wycinamy go z małym marginesikiem (może być i bez, jak kto lubi :) ), najpierw jedną połowę (przy wycinaniu dwóch na raz często się przesuwa i jedna połowa wychodzi nie równo). 

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

9. Po wycięciu jednej strony mocujemy ją spinaczami do drugiej, żeby nie uciekała podczas wycinania. Wycinamy drugą stronę i karteczka gotowa.

Image Hosted by ImageShack.us

Mam nadzieję, że komuś się to przyda :)

3 komentarze :

  1. super kursik, na pewno wykorzystam w przyszlosci, szkoda tylko ze nie mam maszyny do szycia :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zrobiłam 3 takie karteczki. Dzięki za kurs.
    http://kuchniaipasja.blox.pl/2014/02/Trzy-slonie.html

    OdpowiedzUsuń