3.11.2014

Troszkę inny blog hop / Blog hop with a difference


Jakiś czas temu (tak przyznaję, że już nieprzyzwoicie dawno temu) Alexandra Polyzou zaprosiła mnie do zabawy w nietypowy blog hop, w którym trzeba co nieco o sobie powiedzieć. Jest to dla mnie ogromne wyróżnienie i dziękuję Alexandrze, za umieszczenie mnie na liście trzech inspirujących ją skraperek. Postaram się więc sprostać zadaniu i nie zanudzić Was opowieścią :)

While ago (yes, I admitt it was indecently long, long ago) Alexandra Polyzou asked me to join unusual blog hop. She nominated me as one of artists that inspire her and now I have to do the same - answer few questions and nominate few other scrappers. It's a hudge award for me and I thank Alexandra for puting me on her list. I will try to meet the challenge and not to bore You with my answers :)


A więc do dzieła.

So, let's go :)

1. Nad czym aktualnie pracuję? / What I am currently working on?

W tej dokładnie sekundzie to mam na biurku ład i porządek. Wczoraj zrobiłam dwa layouty ale mam w głowie plan na wykorzystanie przywiezionej z Włoch, fikuśnej butelki jako ramki / stojaka z morskim zdjęciem zrobionym podczas tamtych wakacji. W mojej głowie wygląda super. Chociaż zazwyczaj podczas realizacji projekty z mojej głowy zaczynają wyglądać zupełnie inaczej niż ten z pierwotnej wizji. Efekty ocenicie same jak tylko uda mi się butelkę ozdobić.

On this exact second my desk is clean and tidy. I finished two layouts yesterday but I have an idea how to use a nice, fancy bottle brought from Italy with wine inside and turn it into frame / stand for a marine photo taken during my italian vacation. It looks really cool in my head but... But usually my vision and my final design look completely different. I hope I will be able to make is soon so You can see what I meant.



2. Jak długo trwa tworzenie jednego projektu? / How long does it take to create a project?

No cóż... Szybkość nie jest moją mocną stroną. Zrobienie LO w ciągu jednego dnia to już dla mnie sukces. Zazwyczaj praca leży u mnie na biurku dwa dni. Bardziej skomplikowane projekty zalegają i tydzień. Jestem bardziej maratończykiem niż skrapowym sprinterem. 3 godziny to chyba takie moje absolutnie minimum.

Well... Speed is not my strong point. Making layout in one day (not whole day, I usually have time to scrap after 20:00) is a pretty fast for me. Most time layouts ale lying on my desk two days. Some complicated projects take me few days to finish. I am more a scrap marathoner than a sprinter. 3 hours in a total minimum for me.




3. Jakie są Twoje ulubione przydasie w tej chwili? / What are my fave things I love to create with at the moment?

Odpowiedź na to pytanie wymagała ode mnie dłuższej chwili zastanowienia. Bardzo często sięgam ostatnio po kwiaty Primy. Miłością niezmienną darzę mgiełki. Są to moje ulubione media. I tak... Mam jedną obsesję - roller stamps. Mam ich całkiem sporą kolekcję i używam ich bardzo często.

I needed some time to think about this question because it's not so obvious for me (yes I know, strange...). After a moment I must say that lately I use lot of Prima flowers (it's a discovery of last months for me). I also love mists as my favorite mediums. And yes... I have one obsession - roller stamps. I collect them and I use the often in my designs.



4. Jak wygląda mój twórczy proces? / How does my creating process work?

Mam dwa tryby pracy: pod konkretne zdjęcie i z założeniem wykorzystania konkretnych materiałów. Jeśli zaczynam od zdjęcia (załóżmy, że już mam je gotowe i wydrukowane) to najpierw mozolnie przekopuję moje pudło z papierami. Minimum dwa razy. Wyciągam wszystkie pasujące papiery i układam je na biurku. Przez następne pół godziny zastanawiam się, który papier wykorzystać jako bazę skrapa. Jeśli już ta kluczowa decyzja zostaje podjęta, sięgam do pudełka z dodatkami. Wyciągam wszystkie pasujące dodatki na biurko tworząc okazałą stertę. W tej chwili moja przestrzeń do pracy wynosi 30*30 cm. Zaczynam klejenie. W przypadku braku weny często posiłkuję się mapką. Często, po ułożeniu głównej kompozycji i zdjęcia muszę odejść od biurka i przespać się z problemem. Następnego dnia dodatki same wskakują na odpowiednie miejsca. Na koniec czarne chlapnięcia wieńczące dzieło i włala. Skrap gotowy.

Proces tworzenia, kiedy papiery są z góry przesądzone, wygląda następująco. Patrząc na wybraną kolekcję przekopuję pół godziny zdjęcia na komputerze w poszukiwaniu tego jednego, jedynego idealnie pasującego. W pocie czoła drukuję zdjęcia i zaczynam skrapować. Dalej proces wygląda podobnie jak przy punkcie pierwszym.

I have two modes of working process: with a photo I want to use or with a materials I have to use (for DT mostly). If I start with a photo (chosen and printed) I laboriously dig in my box with papers to find a perfect match with my photo. I usually do it twice, I pull few papers on my desk and for a next half an hour I am wondering whitch paper should I use. After this key decision is made I search for matching embellishments. And again I pull all things that I theoretically may want to use and create a big stack on my desk. In this point I usually have 30*30 cm spot of not messed desk for creating. I start glueing. If I do not know how to start I often use sketches. Many times, after glueing main composition and photos I leave my project for the night and I add embellishments next day. At the end I usually add few black splashes and voila - scrap is ready.

My second mode - with a papers choosen first - looks like this: looking at my papers I am digging in my computer ot find perfect photo. It takes me half an hour at least. Then printing it and now it's time to scrap. Rest of the process looks pretty the same like in case one.





5. Co mnie inspiruje? / How do I become inspired and stay inspired?


Przede wszystkim inspirują mnie konkretne zdjęcia. Patrzę na fotkę i od razu w mojej głowie pojawia się jakiś tytuł idealny na skrapa. Lubię też buszować po blogach ale niezawsze jest to równoznaczne u mnie z podłechtaniem weny. Czasem czuję się przytłoczona ilością tego całego talentu, którego nie posiadam, że podglądanie cudzych prac działa na mnie demobilizująco.

Well, I must say that I am inspired mostly by my photos. I print my favourite photos and then I just wonder what I would like to do with them. Usually I have a title for my LO ready in my head while looking at the photo. I also like to make a tour through my favourite blogs but watching all those fabulous creations doesn't always mean that I will become inspired and ready to work. Sometimes I feel overwhelmed by the talent and ideas of other scrappers and I have some "dark" thoughts about my own talent and after all I am distracted and my mojo goes away.


6. Jaki jest Twój styl / What is Your signature style?

Mój styl ewoluuje z latami i doświadczeniem ale na pewno stałym elementem moich prac są kolory - żywe i w licznej postaci. Lubię mieć ich dużo na pracy. Bardzo rzadko można na moim blogu spotkać rozmyte, delikatne projekty.

My style evolved during the years. I've gained new abilities, learnt about new styles and techniques. One constant thing in my desing are colors. I love vivid shades and I love combining lot of them in one design. That's my comfort zone od creating. 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz